Ігри на свіжому повітрі (1 ч.)

 

1. «Клас, струнко!»

Мета: засвоїти стройові команди, виробити увагу та швидкість реакції

Місце проведення: ігровий майданчик.

Учасники: кількість гравців не обмежена, діти 1-4 класів

Хід гри. Учитель стоїть обличчям до дітей, які вишикувалися в одну шеренгу. Він подає команди. Команда виконується тільки в тому разі, коли перед нею вчитель говорить слово «клас». Той хто помиляється, робить крок вперед, але проводжує грати. Гра триває не більше трьох хвилин. Після її закінчення вчитель називає найбільш уважних. Згідно з правилами гри крок уперед роблять і ті гравці, які не виконали своєчасно правильної команди.

 

2. «Карасі і щука»

Мета: розвинути швидкість, спритність, орієнтування; виховувати сміливість та колективність дій.

Місце проведення: ігровий майданчик.

Учасники: кількість гравців не обмежена, діти 1-4 класів

Хід гри. На протилежних кінцях майданчика проводять лінії – це «дім карасів». Ведучий «щука» – стає в середині майданчика, гравці, - карасі – розташовуються в одному з домів. За сигналом керівника «Раз, два, три!» Карасі перебігають до протилежного дому. Щука намагається піймати їх. Ті, кого захватили  відходять у сторону, а потім, коли їх буде чотири, шість, вони беруться за руки, утворюючи ланцюг – «невід». Щука стає за неводом. Тепер карасі обов’язково пробігають через невід.

 

3. «Вудочка»

Мета: розвинути координацію рухів, стрибучість, увагу; привчати дітей розраховувати свої дії.

Місце проведення: ігровий майданчик.

Учасники: кількість гравців не обмежена, діти 1-4 класів

Хід гри. Усі гравці стають у коло, а ведучий, стоячи в середині, крутить мотузком на кінці якого прив’язана торбина з піском – «вудочка». Учасники уважно стежать за торбиною, яка рухається по підлозі, і підстрибують, щоб не торкнутися її.

 

 

4. «Пан Мороз»

Мета: розвивати спритність та увагу.

Місце проведення: ігровий майданчик.

Учасники: кількість гравців не обмежена, діти 1-4 класів

Хід гри. Діти обирають Пана Мороза і розбігаються по майданчику. Пан Мороз біжить за ними намагаючись доторкнутися до кого-небудь і заморозити. «Заморожений» зупиняється і розводить руки в сторони. Гра припиняється, коли Пан Мороз усіх заморозить. Той, хто протримався найдовше стає Паном Морозом.

 

 

5. «Баранець».

Мета: розвинути координацію рухів, увагу.

Місце проведення: ігровий майданчик.

Учасники: кількість гравців не обмежена, діти 1-4 класів

Хід гри. Обирається «Баранець». Решта – його хвостики. Баранець тримає лозину. Учасники гри утворюють ланцюжок, у якому першим стоїть «баранець». За сигналом хвостики починають бігати за баранцем, а той намагається доторкнутися лозиною до останнього в ланцюжку гравця. Для цього баранець прискорює, то сповільнює біг, повертається, то вправо, то вліво або зовсім зупиняється.

 

 

 6. «Змійка»

Мета: розвивати спритність, увагу.

Місце проведення: спортивний майданчик, спортивна зала.

Інвентар: кубики, або кеглі.

Учасники: кількість гравців не обмежена, діти 1-4 класів

Хід гри. Для проведення «Змійки» на дистанції розставляються зигзагом кубики або кеглі, які дітям потрібно оббігати змійкою. Команди шикуються колоною на лінії старту. За сигналом вихователя перші учасники проходять дистанцію і повертаються до команди, де до них приєднуються другі учасники, і вони разом ще раз проходять дистанцію. Перемагає команда, яка першою в повному складі пробіжить змійкою.

 

7. Гра «Мишаче полювання»

Мета: формувати увагу, координацію, оперативну орієнтацію в ситуації.

Місце проведення: ігровий майданчик.

Учасники: кількість гравців не обмежена, проте парна кількість, діти 1-4 класів

Хід гри. Всі гравці діляться на пари. Одна пара (можна за жеребом) стає «котом» та «мишкою». Інші пари стають у коло: один в потилицю іншому (фактично утворюються два кола: зовнішнє і внутрішнє). Відстань між сусідніми парами повинно бути достатньо великим, щоб можна було між ними пробігти. «Кіт» повинен ловити «мишку». Якщо він до неї доторкнеться, «мишка» вважається спійманої і виходить з гри. Але вона може «сховатися» в нірку. Для цього їй треба встати попереду будь-якої пари в колі. У цьому випадку «мишкою» стає гравець, який опинився третім в парі. Він продовжує тікати від «кота». Якщо «кіт» доторкнеться до нього, коли «мишка» вже встала в пару, а «третій» ще не встиг почати біг, забарився, він стає «котом». Перемагає той «кіт», який вивів з гри найбільше «мишок», і «мишка», найдовше протрималася в грі.

 

 

8. Гра «Допомога друга»

Мета: гра спрямована на розвиток взаємодопомоги і підтримки один одного.

Місце проведення: ігровий майданчик.

Учасники: кількість гравців не обмежена, діти 1-4 класів

Хід гри. Вибираються двоє гравців, один з яких ведучий, повинен наздогнати і «засалити» іншого. Інші діти стають по колу на відстані приблизно одного кроку. Той що тікає і ведучий біжать вздовж кола, і другий намагається наздогнати першого. Але втікач, якщо відчуває, що його наганяють, може попросити допомоги у будь-якого гравця в колі, вигукнувши його ім'я. Тоді названий гравець залишає своє місце і біжить по колу, а на його місце постає перший гравець. Однак звільнене місце може зайняти і наздоганяючий, тоді «ведучим» стає той хто не вспів. Гра продовжується до тих пір, поки цікаво дітям.

9. Гра «Бранець м’яча»

Мета: розвивати координацію і рухову увагу.

Місце проведення: ігровий майданчик.

Інвентар: м'яч.

Учасники: кількість гравців не обмежена, діти 1-4 класів

Хід гри. Всі діти шикуються у дві шеренги обличчям один до одного. Крайній гравець бере м'яч і кидає його протилежного. Цей гравець ловить м'яч і кидає його гравцеві навпаки. І так далі. Коли м'яч дійде до кінця шеренги, то його кидають в зворотну сторону в тому ж порядку. Якщо гравець не спіймав м'яч, то потрапляє в «полон» протилежній команді і починає грати на її боці. Перемагає команда, «полонила» якомога більше гравців за час гри, яке обмежується заздалегідь (наприклад, граємо 5 хвилин).

 

10. Гра «Темний лабіринт»

Мета: розвинути уважність.

Місце проведення: ігровий майданчик.

Учасники: кількість гравців не обмежена, діти 1-4 класів

Хід гри. Всі учасники гри, крім ведучого, шикуються в лінію і міцно закривають очі. Потім, з закритими очима, вони починають виконувати команди ведучого: «Два кроки вперед, поворот наліво, два кроки вправо, поворот кругом, крок вліво, поворот наліво, чотири кроки прямо, поворот на 180 градусів, два кроки назад, поворот праворуч, поворот наліво, крок вперед, три кроки ліворуч і т.д.». Потім по команді ведучого «Відкрити очі!» всі відкривають очі і дивляться, хто як стоїть. Якщо хтось стоїть не так, як всі, то він виходить з гри. Потім гра триває, поки не залишаються тільки два (або один) найуважніших гравця.

 

11. Гра «Прищіпки»

Мета: розвивати швидкість, увагу.

Місце проведення: ігровий майданчик.

Інвентар: прищіпки.

Учасники: кількість гравців не обмежена, діти 1-4 класів.

Хід гри. Вся група ділиться на дві частини. Одна частина «мисливці», інша - «олені». Всі прищіпки діляться на однакові купки і видаються всім «мисливцям». «Мисливці» прикріплюють прищіпки на свій одяг, і гра починається. Після сигналу (можна музичного вступу або імітації звуку мисливського рогу) «мисливці» починають ловити «оленів». Піймавши «оленя», «охотник» прикріплює до нього прищіпку і відпускає. Перемагає той «мисливець», на якому не залишилося прищіпок.

Можна за кожну прищіпку, що залишилася у мисливця, призначити штраф: співати, танцювати, кричати голосом птахи або тварини, розповідати вірші і т.д. Штраф можна пред'явити і «оленя».

Немає коментарів:

Дописати коментар

        Я рада вітати Вас на моєму блозі!  Тут Ви зможете знайти інформацію, яка стане Вам в нагоді! Гонтар Таміла Володимирівні Вихователь ...