Закони розумно організованого сімейного виховання школярів
1. Пам’ятайте, що навчання - один із найважливіших видів праці, й що розумові сили та можливості дітей неоднакові.
2. Будьте милосердні. Найпростіший метод виховання, що не вимагає ні часу, ні розуму, - покарати дитину і цим образити її, озлобити або “зламати”. Забудьте про крик, насильство й наказовий тон. Вони викликають опір дітей, психічні травми, пригнічують бажання та інтерес до навчання, змушують шукати порятунку у брехні.
3. Розвивайте інтерес, інтелектуальні бажання, ініціативу і самостійність дитини у навчанні та всіх її справах.
4. Запам’ятайте, що за науково обґрунтованими нормами над виконанням усіх домашніх завдань учні повинні працювати – до 2,5 годин. Навчіть дітей правильно використовувати свій час і не дозволяйте засиджуватись над виконанням домашніх завдань довше, ніж годиться. Бо це позначиться на їхньому здоров’ї та розумовому розвитку.
5. Не примушуйте спочатку писати в чернетках і по кілька разі переписувати виконане – це призведе до перевтоми і викличе небажання вчитися.
6. Не хвилюйтеся, якщо ваша дитина принесе не таку оцінку за виконану роботу, як вам хотілося б. По-перше, оцінка відіграє виховну роль, а по-друге, це не остання робота і не остання оцінка.
7. Здоров’я дитини – крихка кришталева куля й тримають її три атланти: спадковість, спосіб життя й виховання. Організуйте правильний режим дня, раціональне харчування, навчання й відпочинок дітей.
8. Помічайте й заохочуйте навіть малопомітні успіхи словами схвалення, поцілунками, різними видами морального і матеріального заохочення.
9. Дитина, яка зазнає менше образ, виростає людиною, яка більше усвідомлює власну гідність.
10. Якщо дитину критикують – вона вчиться ненавидіти; якщо дитину хвалять – вона вчиться бути вдячною.
11. “Батько й мати – найкращі вихователі й повинні впливати на поведінку своїх дітей навіть тоді, коли їх немає вдома”.
А.С. Макаренко
Немає коментарів:
Дописати коментар